Alussa oli selitys blogille, tai itse asiassa sen nimelle. Kokki, varas, vaimoke ja haikailija = MINÄ
(Onneksi olen kuitenkin enemmän kuin osieni summa)

Olen kokki, tai siis olin, oikeastaan minusta piti tulla kokki, tai tulikin, mutten koskaan sellainen ollut, enkä ole nytkään. Olin itse asiassa leipuri, tai leipomon myyjä (tämä on sekavaa).
-Kokkina tarkoitukseni on puhua ruoasta tai siihen hyvin vapaasti assosioiden liittyvistä asioista. Ruoka on hyvää.

Olen varas, en sanan perinteisessä merkityksessä. Mutta ideavaras kyllä, kuten kai me kaikki.
-Varkaana työstän (muilta tai muaalta lainaamiani) ideoita ja koitan siinä sivussa keksiä jotain omaperäistä.

Olen vaimoke, jotain vaimon ja tyttöystävän ja olkapään välimaastossa. Olkapää, ja siten kai jonkinlainen vaimoke toivon olevani myös ystävilleni, vanhemmille ja siskolle.
-Vaimokkeena tilitän ihmissuhteista.

Olen haikailija. Ajattelen, siis olen. Joskus ajattelen paljonkin, joskus vähän vähemmän ja joskus en ollenkaan. Pidän nostalgiasta, liiallisesta tunteellisuudesta ja mietin menneitä.
-Haikailijana siis mietiskelen.. kovasti ja kaikenlaista.